Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

«Πρεμιέρα» με προβλήματα για τα διόδια της Εγνατίας στον Πολύμυλο Κοζάνης


Προβληματική ήταν η...πρεμιέρα των διοδίων στον Πολύμυλο Κοζάνης, όπου μέχρι αργά το μεσημέρι, συγκεντρωμένοι οδηγοί ΦΔΧ, αλλά και διαμαρτυρόμενοι πολίτες, δεν επέτρεψαν την λειτουργία τους.

Τα διόδια λειτούργησαν από τις 6 έως τις 11 το πρωί, οπότε ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. και μέλη του κινήματος «Ακρίβεια – STOP» έκλεισαν τα διόδια και διέκοψαν τη λειτουργία τους.
Εχτές η πρώτη μέρα λειτουργίας
Το κόστος διέλευσης για τα δίκυκλα και τρίκυκλα διαμορφώνεται στα 2 ευρώ, για τα ΙΧ στα 2,80 ευρώ, για τα φορτηγά, τα λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες στα 7 ευρώ και για τα φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες στα 10 ευρώ.
«Εξετάσαμε ζητήματα ασφαλείας, αλλά και θέματα λειτουργίας του συστήματος, λύσαμε τα μικροπροβλήματα που εντοπίσαμε και είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε το σταθμό», σημειώνει ο αντιπρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Γιάννης Τσακλίδης.
«Παγωμένα»
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της «Εγνατία Οδός ΑΕ», για τον επόμενο χρόνο δε θα επιβληθούν άλλα διόδια σε όσους διασχίζουν τον άξονα. Κι αυτό καθώς στις επιδιώξεις της εταιρίας είναι η εγκατάσταση συστήματος πλήρως ηλεκτρονικών διοδίων. «Με το σύστημα αυτό, εκτός από την αποφυγή των καθυστερήσεων στους σταθμούς, οι διερχόμενοι θα καταβάλλουν αντίτιμο με βάση τα χιλιόμετρα που θα διανύουν κατά μήκος του άξονα, που είναι ό,τι πιο δίκαιο», υπογραμμίζει ο κ. Τσακλίδης.
Το σύστημα αυτό θα λειτουργήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην Εγνατία οδό και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Μάλιστα, τα επόμενα χρόνια θα είναι ενιαίο σε όλη την Ευρώπη.
Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» προετοιμάζεται να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό για την εγκατάσταση του συστήματος, όμως οι διαδικασίες δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν γρηγορότερα από ένα έτος.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», για τη συντήρηση του δρόμου απαιτούνται ετησίως 60 με 70 εκατ. ευρώ, χρήματα τα οποία μέχρι σήμερα πληρώνει ο Ελληνας φορολογούμενος (π.χ. και ο κάτοικος της Χίου). «Η πρακτική αυτή δεν είναι δίκαια, σε αντίθεση με την επιβολή διοδίων, οπότε ο χρήστης πληρώνει για τη συντήρηση και τη λειτουργία του δρόμου που χρησιμοποιεί», υπογραμμίζει ο κ. Τσακλίδης.

Σταθμοί 
Στο μεταξύ, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» προχωρά τις διαδικασίες για τη δημιουργία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Σήμερα, κατά μήκος του άξονα, υπάρχουν μόνο δύο βενζινάδικα (ένα σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας), στον Πλάτανο Ημαθίας, τα οποία ξεκίνησαν να λειτουργούν μόλις τον περασμένο μήνα, ενώ πουθενά δεν υπάρχει κατάστημα εστίασης. Πάντως, επιτόπου κατασκευάζεται και κτίριο το οποίο θα διαθέτει εστιατόριο, καφετερία κ.ά. και υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο την προσεχή άνοιξη.
«Εχουμε δημοπρατήσει την κατασκευή τριών σταθμών, στο Ελευθεροχώρι Ηγουμενίτσας, το Σώστη Κομοτηνής και το Αρδάνιο του Εβρου, και βρισκόμαστε στο στάδιο της αξιολόγησης ώστε να έχουμε ανάδοχο», σημειώνει ο κ. Τσακλίδης.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι εγκαταλείφθηκε το παλιό σχέδιο που προέβλεπε τη δημιουργία 17 ΣΕΑ (αλλού η έκταση ήταν δασική, αλλά προστατευόμενη από τη Συνθήκη Ραμσάρ κ.λπ.) και σήμερα η εταιρία σκοπεύει να υπάρχουν, συνολικά, οκτώ με δέκα σταθμοί. «Για να γίνουν οι ΣΕΑ χρειάζονται εγκρίσεις, απαλλοτριώσεις, περιβαλλοντικές μελέτες, αλλά και ισορροπημένη χιλιομετρικά κατανομή των σταθμών. Αυτές τις μέρες οριστικοποιούμε τις θέσεις τους», καταλήγει ο κ. Τσακλίδης 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου